Być SEO friendly (cz. II) meta tagi
Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony – jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Wyróżniamy trzy rodzaje meta tagów...
Zasada najważniejsza: nie robimy stron pod wyszukiwarki, a dla użytkowników!!!
Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony – jeśli chodzi o pozycjonowanie strony. Wyróżniamy trzy rodzaje meta tagów:
- tytuł strony,
- opis strony,
- słowa kluczowe.
TITLE
Pomiędzy tagami
znajduje się tytuł strony, który opisuje naszą stroną i zarazem jest tytułem odnośnika na stronach z wynikami wyszukiwania. Opis ten powinien oddawać faktyczny stan strony. Maksymalna długość tytułu naszej strony to 60 (sześćdziesiąt) znaków (ze spacjami). Dłuższe opisy będą ucinane w wynikach Google.
Gazeta.pl: Gazeta.pl - portal internetowy - www.gazeta.pl
przykład tytułu dla podstrony, kategorii czy artykułu:
Domenowy spam > SEM - Marketing w wyszukiwarkach > blog.shpyo.net
DESCRIPTION
Kolejnym istotnym meta tagiem jest opis strony, gdyż tak samo jak tytuł strony, jest uwzględniany w SERPach. W porównaniu z tytułem, możemy użyć aż 150 znaków (wliczając w to odstępy)!
frelo.enzo.pl: Dobry humor - śmieszne kawały, smieszne dowcipy z możliwością oceniania od 1 do 5. Nowe kawaly na stronie, na maila lub przez feed RSS.
KEYWORDS
W tym meta tagu znajdują się słowa kluczowa, które najlepiej opiszą naszą stronę. Tutaj możemy dać do 256 znaków razem ze spacjami. Tutaj nie należy przesadzać z doborem słów kluczowych. Optymalna i sensowna liczba słów to od 8 do 11, oddzielana przecinkami.
Niech jako przykład posłużą słowa kluczowe z mojego bloga – krótko i na temat:
pozycjonowanie, white seo, black seo, usability, standardy sieciowe, programowanie
agatamłynarska.pl: Agata Młynarska, dziennikarka, prezenterka, konferansjer
Wypozycjonowanie swojej strony pod kilka lub kilkanaście fraz czasem graniczy z cudem. Można to zrobić poprzez zdobywanie linków z odpowiednimi anchorami (tzn. Google Bombing). Ta metoda jest skuteczna dopóty dopóki są linki.
Jeśli chodzi o mnie, to stosuję pewną sztuczkę. Jako że nie warto pozycjonować strony pod kilkanaście fraz, to warto pozycjonować podstrony! Na przykład na autentykach, dla każdej kategorii tworzę dynamicznie tytuł strony oraz odrębne słowa kluczowa z opisem. Dzięki temu zabiegowi jest znacznie większa szansa, że strona i podstrony same wypozycjonują się pod zawarte w meta tagach frazy. Dla przykładu kilka fraz na pod którymi autentyki są w czołówce i generują duży ruch na stronie: podrywacze, toasty, teleturnieje, najlepsze teksty, teksty na podryw. Powyższe wyniki zostały osiągnięte tylko i wyłącznie dzięki tagom i zawartości strony. Moc rosła naturalnie i od czasu do czasu ktoś podawał linki do tematycznych działów na różnych forach dyskusyjnych.
Komentarze 13
Generalnie metaznaczniki keywords są uznawane za marginalne. Moim zdaniem warto dawać ich jak najmniej i koniecznie takie, które występują na stronie i są dla niej istotne.
A czy "Meta tagi na stronie, to jedna z najważniejszych części strony" to juz dyskusyjne.
Jakże miałaby to być nieistotna część, kiedy Google właśnie ją najczęściej podaje przy wyświetlaniu wyników!
Keywords faktycznie uznawane są za mało istotne, ale title i description to bardzo ważne elementy, bo na ich podstawie użytkownik zadecyduje czy kliknie w link, czy też nie. Strona może być pierwsza w wynikach, ale z marnym opisem straci dużo gości.
Tak masz racje autentyki są na stronie głownej bo są podlinkowane sprawdź to w google
Super artykuł. Sama prawda. Pozdrawiam
Kurcze to jest takie trudne napisać zachęcający użytkowników do odwiedzin description i uwzględnić w tym słowa kluczowe na które chcemy się pozycjonować jedno i drugie się wzajemnie wyklucza :(
Sam description ma marginalne znaczenie jeżeli chodzi o pozycję, (mówi się że nawet w ogóle nie ma, chociaż ja tam do końca bym nie był pewny), jednak jest bardzo istotne dla użytkownika, jak nie ma description podanego to czasami w serpach pojawiają się jakieś dziwaczne opisy pobrane z treści stanowiącej budowę strony np. typu " strona 1 , strona druga, oceń mnie, archiwum, kontakt" - w ten sposób wygląda opis w niektórych wynikach.
No, ale wiadomo podstawą jest title
Zapytam podobnie, jak ty mnie zapytałeś: "Testowałeś"?
taa opis jest najważniejszy
"nie robimy stron pod wyszukiwarki, a dla użytkowników!!!" wg mnie w 90% to martwa zasada
Fajnie, że ktoś umieszcza takie artykuły , wtedy "zieloni użytkownicy internetu" mogą się czegoś sensownego dowiedzieć. Pozdrawiam
A co z meta tagami niezbędnymi do prawidłowego wyświetlania strony? Deklaracja kodowania znaków? Deklaracja zawartości? Autor tego artykułu ma jakiekolwiek pojęcie o tym co pisze? Strony są dla ludzi a nie dla przeglądarek. A przeglądarki są dla kogo?
Meta tag keywords już od dłuższego czasu nie wpływa na pozycje strony :) Artykuł sprzed 5 lat, więc wiele się od tego czasu zmieniło :)
A mnie interesuje czy Google jakoś przychylniej traktuje strony na CMSach w porównaniu do tych na plain html? Założywszy taką samą częstotliwość aktualizacji?